NY Danmarksmester 2015
Sådan startede det ...
Kick off 2012
DM i Stoleræs DM afvikles første gang 23. september 2012, hvor konceptet blev udviklet af NNTV ApS - www.nntv.dk.
Office2go.dk, som sælger kontormøbler var et naturligt partnervalg, da de havde modet, viljen, mandskabet og det solide materiel, som sådan et ræs kræver.
2012 var første år med DM på Frederiksberg Bakke, og vi havde Flemming Toft på som løbskommentator. Christian Roiker løb med mesterskabet, og Dansk Flygtningehjælp fik en pose penge med hjem, da vi samlede ind til flygtninge i Congo.
Kontorstol auktion, samlebøsser og overskud fra øl og vand salg gik ubeskåret til Dansk Flygtningehjælp.
Frederiksberg Kommune har helt fra starten været en uvurderlig medspiller, og har bakket op om Stoleræs DM, med politisk opbakning, teknisk hjælp og logistisk knowhow.
Allerede første år fandt minimum 2000 publikummer vej til Frederiksberg Bakke, og det var en kæmpe succes.
De fleste danske medier rapporterede om eventen. Radio, TV, trykte og online medier så det sjove og finurlige i Stoleræs DM.
Allerede ved første mesterskab byggede vi en WebTV station, og smed en masse video op fra konkurrencen.
Ud over alt det video vi selv skabte, kunne man tælle hundredevis af mobiler der filmede og knipsede billeder. Meget af dette havnede på Facebook, Instagram og andre sociale medier. Gakkede ræsere i gakket udklædning på vej ned af Valby Bakke på en kontorstol, skal man jo forevige.
Stoleræs DM 2013
2. juni 2013 blev Stoleræs DM så afviklet igen. Man kunne klart mærke at vi havde prøvet det før. Alt voksede lidt, og deltagerne meldte sig nu selv, for at få en plads. Vi ændrede konkurrencen fra at det udelukkende var enkeltdeltagere, til at man nu deltog på et hold. Det skabte en sjov holdfølelse, og publikum kunne nu også heppe på et favorithold.
Denne gang deltog 8 hold, med hver 3 kører på hvert hold.
Mads "Blærerøven" Christensen var løbskommentator, og Jens Sonneborg blev Danmarksmester.
Igen i 2013 samlede vi ind til Dansk Flygtningehjælp og Syriens flygtninge. Office2go skaffede nye forbedrede hjul, og farten blev øget. Styrtene voldsommere og vi fik fat i hegt til at skærme publikum og kører med sikker afstand.
Det skønnes at der var mindst 3500 publikummer til Stoleræs DM 2013.
Mediedækningen var massiv. Stoleræs DM blev omtalt med TV indslag, fotoserier, radioindslag og artikler i alle de største medier i Danmark.
Stoleræs DM 2014
Vildere, hurtigere og mere gakket
I 2014 videreudviklede vi eventen med et hæsblæsende longboard løb som opvarmning til Stoleræs konkurrencen.
I samarbejde med Jibe Longboards, arrangerede vi et 50 minutters highspeed slide løb, med Danmarks bedste longboardere.
2014 eventen blev samtidig også opgraderet med lydfaciliteter, så vi nu dækker alle de 150 meter af den lange bane. Tak til Red Bull for DJ Steven, telt og lyd.
I 2014 har vi også udbygget hjemmesiden, som nu ikke bare er WebTV, men en Stoleræs DM side, som både henvender sig til publikum, presse og deltagere.
Tak til VideoTool for SIDER CMS systemet og design af siden. Tjek gerne systemet ud her www.videotool.dk
Kontakt
Thomas Leonardo Pedersen
NNTV ApS
Filmbyen 14
2650 Hvidovre
Telefon: 31505010
thomas@nntv.dk
www.nntv.dk
NNTV står for konceptudvikling, videoproduktion, markedsføring og pressekontakt.
NNTV har samtidig lagt CMS, design og udvikling til hjemmeside og WebTV løsning.
Powered by: www.videotool.dk
Sponsorer:
Stoleræs DM´s hovedsponsor Office2go, fungerer ikke bare som sponsor, men bidrager til udviklingen og afviklingen af Stoleræs, med uvurderlig sparring, tid og mandskab.
Office2Go står for kvalitet og nytænkning.
Kig forbi Office2go´s hjemmeside, og se om de ikke - ud over spændende kreative tanker om kontorindretning, har nogle kontormøbler, som passer til netop dit behov.
Tak til:
Frederiksberg kommune
Uden kommunen og deres søde og innovative medarbejdere og ledelse, ville Stoleræs DM blive afviklet på en snoldet lille villavej, og ikke på Danmarks mest ikoniske bakke.
Vi takker for det gode samarbejde.
Tak til frivillige, som hvert år stiller op, slæber, underholder og sørger for sikkerhed og oprydning. Uden jer havde det bare været SÅ SVÆRT at få det hele til at rulle.
Tak til vores sponsorer og samarbejdspartnere, som stiller med teknisk isenkram, hop, skilte, transport, udstyr og økonomisk bidrag mm. Vi er meget taknemmelige for jeres bidrag.
Tak til RedBull, som hvert år har bidraget med isenkram, DJ, telt og energidrikke til deltagere og crew
Og sidst men ikke mindst, TAK TIL DELTAGERNE, som sætter liv og lemmer på spil, og hvert år er med til at skabe et fantastisk show i tilknytning til konkurrencen.
Udklædningerne er kreative og fantastiske. Keep up the crazy spirit:-)